PLAN STUDIÓW PODYPLOMOWYCH – PEDAGOGIKA SPECJALNA INTEGRACJA SENSORYCZNA
Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie integracji sensorycznej a także otrzymanie certyfikatu terapeuty SI daje pełne kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI. Osoby które ukończyły studia i uzyskały certyfikat mogą pracować w placówkach oświatowych i rehabilitacyjnych, a także prowadzić gabinety integracji sensorycznej. Certyfikacja Stowarzyszenia Integracji Sensorycznej. Studia trwają trzy semestry ( 480 godzin w tym 120 godzin praktyk).
Zajęcia ćwiczeniowe odbywają się w perfekcyjnie wyposażonej sali, prowadzone są przez wykładów posiadających doświadczenie praktyczne w terapii SI.
Lista placówek:
PWSH Pomerania w Chojnicach – ul. Świętopełka 10/pokój 118, 89-600 Chojnice, tel. Tel. (52) 396 44 44 wew. 14, tel.kom. 662-334-508
PWSH Pomerania w Kościerzynie – ul. Józefa Wybickiego 1, 83-400 Kościerzyna, tel.: 58 350 84 88, tel. kom. 602 231 742
PWSH Pomerania w Starachowicach – ul. Stanisława Wigury 18, 27-200 Starachowice, tel. kom. 888 540 822
Wykaz modułów w toku studiów:
Lp. | Nazwa przedmiotu ( wykłady – ćwiczenia ) |
PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE
TEORIA SI Kurs I stopnia – certyfikat |
|
1.
|
Wprowadzenie do teorii i metody SI
(integracji sensorycznej) |
2.
|
Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej |
3.
|
Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego
(A.J.Ayres, L J.Miller) |
4.
|
Wywiady i kwestionariusze neurorozwojowe ze szczególnym uwzględnieniem deficytów SI |
PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE
DIAGNOZA SIKurs II stopnia |
|
5.
|
Zasady obserwacji dziecka z zaburzeniami rozwoju w aspekcie sensorycznym |
6.
|
Warsztaty diagnostyczne : przedsionkowy (doświadczanie sprzętów) i w zakresie dyspraksji |
7.
|
Warsztaty Obserwacji Klinicznej, procedury, wnioski kliniczne, standardowe raporty |
8.
|
Warsztaty Testów Integracji Sensorycznej : SCSIT, SIPT, procedury, obliczanie wyników |
PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE
TERAPIA SIKurs II stopnia – certyfikat |
|
9.
|
Metodyka terapii SI we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka |
10.
|
Metodyka terapii SI dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
11.
|
Metodyka terapii SI u osób z niepełnosprawnością intelektualną |
12.
|
Metodyka terapii SI u osób z niepełnosprawnością słuchową i wzrokową |
|
PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE
TERAPIA SIKurs II stopnia – certyfikat |
13.
|
Metodyka terapii SI w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji |
14.
|
Metodyka terapii SI w przypadku dzieci z trudnościami szkolnymi |
15.
|
Terapie neurorozwojowe i wspomagające: Biofeedback, Johansen, Tomatis, Shantal, |
16.
|
Funkcjonowanie gabinetu integracji sensorycznej (pomoce, sprzęt, metody pracy) |
razem : zajęcia dydaktyczne | |
E – po każdym semestrze (1,2,3) | |
razem : praktyki pedagogiczne (w gabinetach terapii SI) | |
razem : studia podyplomowe |