Terapia integracji sensorycznej – zapisz swoje dziecko.
Na czym polega terapia sensoryczna i kiedy ją się stosuje?
Terapia sensoryczna to zestaw ćwiczeń i czynności poprawiających, usprawniających sposób, w jaki dziecko odbiera i porządkuje wrażenia zmysłowe płynące ze świata.
Dzieci z zaburzoną integracją sensoryczną nie potrafią prawidłowo przetwarzać bodźców ze świata zewnętrznego, które docierają do nich za pośrednictwem zmysłów i reagują na nie strachem lub agresją. Czasami wycofują się do własnego świata, by uniknąć nieprzyjemnych doznań, czasami reagują nadpobudliwością ruchową, ponieważ nie nadarzają z przetwarzaniem informacji płynących ze świata. Integracja sensoryczna to nauczenie dziecka jak prawidłowo reagować na wrażenia zmysłowe i oswojenie go z różnorodnością świata. Dodatkowo terapia sensoryczna rozwija zmysł równowagi oraz zdolności psychoruchowe dziecka, czyli wspomaga jego rozwój. Zajęcia terapii sensorycznej zazwyczaj odbywają się w specjalnie do tego celu przeznaczonej sali i trwają 45-60 minut. Rodzice mogą przyglądać się zajęciom i powtarzać niektóre z ich elementów bawiąc się z dzieckiem w domu.
Dla kogo przeznaczona jest terapia sensoryczna?
Terapia sensoryczna przeznaczona jest przede wszystkim dla:
- dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które mają trudności
w adekwatnej interpretacji bodźców zmysłowych i reakcji na nie, - niemowląt – na przykład jeśli mają problemy z jedzeniem,
- dzieci ze spektrum autyzmu,
- dzieci zdrowych jako stymulacja procesu rozwoju i profilaktyka.
Po jakim czasie widoczne są efekty terapii sensorycznej ?
Efekty terapii sensorycznej czasami widoczne są już po kilku lub kilkunastu zajęciach, ale najczęściej trzeba na nie czekać około roku. Dziecko uczestniczące w zajęciach terapii sensorycznej lepiej się rozwija pod względem psychoruchowym, lepiej radzi sobie też z integracją i porządkowaniem bodźców płynących ze świata zewnętrznego. Zanikają agresywne reakcje u dzieci mających trudności z przystosowaniem się do nowej sytuacji, zmniejsza się nadpobudliwość ruchowa, dziecko zaczyna lepiej komunikować swoje potrzeby i nawiązuje interakcje z otoczeniem, poprawia się koordynacja ruchowa i zmysł równowagi (dziecko zaczyna prawidłowo używać przedmiotów takich jak piłka, narzędzia pisarskie). Zwiększa się zdolność koncentracji u dziecka – uczy się ono przez dłuższy czas skupiać uwagę na wykonywaniu jednej czynności, przestaje się rozpraszać, a w każdym razie rozprasza się w mniejszym stopniu. Przestaje reagować płaczem lub krzykiem na bodźce sensoryczne, co znacznie ułatwia życie zarówno dziecku jak i jego rodzicom.
Oferujemy zarówno diagnozę zaburzeń sensorycznych dziecka jak i ich terapię.
Zajęcia odbywają się indywidualnie lub 2 – 3 osobowych grupach ( wybór rodzica).
Zarówno diagnoza jak i terapia są odpłatne.
-
Zapisy w Dziekanacie PWSH Pomerania.
ul. Świętopełka 10
89-620 Chojnice
-
Tel : 662-334-508
-
Dziekanat czynny od wtorku do piątku w godzinach 8.00 -16.00.